7 Şubat 2014 Cuma

DEŞME...YAP !

Deşme...
Çok soru sorma,
Niye böyle... deme,
Anlam arama herşeye...arama !
Karmaşada derin anlam arama.. zorlaştırma anlamları...onları da yorarsın,
Sürekli ona buna soru sorma,
Kendi hayatını, yakasını, paçasını düzeltememiş, kendisinin inanmadığı ve tutmadığı öğütleri sana verenleri dinle istersen...sonra uzaklaş...onları kendi acılarıyla başbaşa bırak...
3-5 ay içinde çakraları açıp, kerameti kendinden menkul 'bir bilene' yanaşma...bil ki en tehlikelisi odur...

Mihaly Csikszentmihalyi oku, bul videosunu seyret, ne diyor bir bak. 'Flow' gerçekten nedir bu biliminsanını bir dinle...

Yap;

Belgrad ormanına git sabahları...
Basit olanı, gerçek olanı, hissedeceğini yap,
Temiz hava al, yürü...
Niye yapıyorum diye sorma allahaşkına...herşeyde bir neden arama...
Aradıkça anlamının olmadığına kanaat getiriyorsun ve EYLEME GEÇMİYORSUN !
Yap ki nedenin olsun...
Mutlaka yürü ve mutlaka dans et...
Bil ki; hayatını dolduracak anlamların çok karmaşık, çok derin düşünmeye dayalı ve 'çoook' oldukça alacağın keyif azalacak...
Bunu bilim söylüyor...ruhani rol modellerin olsun, ama bilime de güven...korkma...

Ben, sosyal psikoloji çalışırken bana emek vermiş, hakkı geçmiş değerli Hocalardan hep şunu duydum ve uyguladım: 
'Yüksek Lisans ve Doktora tezini yazarken, seni heyecanlandıran konundan sapma...
Daha çok hocaya danıştıkça, daha çok kafan karışacak ve gittikçe tezinin 'senin' değil 'başkasının' olduğunu göreceksin...
Güvendiğin ve çalıştığın birkaç insanın olsun...Unutma ki, herkesin tarzı, öğretisi kendine değerli gelir...'

Bil ki; ilk defa duyduğun, yaşadığın ve hoşuna giden öğretiler de bir tarz-bir biçimdir. Sana uyduğu kısmını al, uymadığını 'doğrudur' diye zorlama ! Nihayetinde o da bir araçtır sadece. 

'Ben amacımı bilsem zaten böyle olmayacağım' diyerek, sapına kadar bildiğin sorunlarını, 'amacımı bulamıyorum' kılıfına uydurma...Git, destek al...Ve artık gerçekten kimden destek alacağına karar ver...

Sweet Dreams özünde çok güzel bir şarkı bence ama o kadar çok söyleyeni var ki...Bak bakalım hangisi sana daha çok sweet...




 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder