24 Nisan 2013 Çarşamba

KÜRESEL KÜLTÜR YARIŞINDA ZİRVE: SOYTARILIK


Bugün Fakültedeki dersimizde Varşova Üniversitesi Avrupa Çalışmaları Bölümünden Prof.Dr. Dorota Jurkiewicz-Eckert;  'Toplumsal Kimlik ve Kurgulanmış Kültür' konusunda beyinlerimizi provoke eden bir tebliğ sundu.  
Polonya'da Adam Mickiewicz (Polonyalıların efsane şairi) adına devlet eliyle kurulmuş bir enstitünün, 'yeni Polonya kültürü' oluşturmak için girdiği biraz da absürd mücadeleyi anlattı. Çok enteresan geldi bana. Sanki demir perde zamanı ve öncesi Polonya'da hiç bir kültürel ve tarihi altyapı yokmuşçasına yaratılmaya çalışılan, bir nev'i suni bir kültürden söz etti. Polonyalı gençlerin Lech Walesa'ya, Gdansk'a ve hatta kimi yerlerde Chopin'e nasıl yabancılaştıklarını, küresel bir 'yaratıcılık ve farkındalık' liginde Polonya'nın türlü çeşit enteresanlıklarla 'üst sıralarda' yer almaya çalıştığını, bu durumun kendisini nasıl acıttığını anlattı. Böylelikle ben de Anholt-Gfk Nation Brand Index'le ilgili daha derin bilgi edinmiş oldum...Öyke ya herşey ticari bir markaysa devletler haydi haydi olmalı...
Geçen yıl Polonya'yı en iyi tanıtabilecek şarkılar yarışmasında üç yaşlı kadının söylediği ve kabaca 'coco coco coco'dan oluşan derin bir lirik dağarcığına sahip bestenin açık ara birinci olduğunu nitekim küresel düzende 'ne olursa olsun görünür olmanın, kolay ve basit olmanın, absürd olmanın' prim yaptığını söyledi. Ve 2020 yılına kadar Polonya'nın yeni resmi logosu ve mottosunu tanıttı: Logo; Spain ve Turkey'den hatırlayacığınız karakterlerin Polska versiyonu...Motto ise: Poland: The Creative Engine of Europe !
Bilmem tüm bunlar size de dokundu mu...
paylaşayım istedim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder