18 Nisan 2013 Perşembe

GERÇEK BİR HEKİMDEN İBRETLİK SÖZLER...
Hekim diyorum, doktor demiyorum...anlayan anlamıştır...
Dün ortopedi ve spor sakatlıklarında uzman, hekim, profesör, 'akil', 'aydın' bir dostla görüşmeye gittim. Daha doğrusu görüşmeye gitmemiştim ama konu döndü dolaştı çoook enteresan yerlere gitti. 
Özeti şu şekilde:
- ABD'de Chicago Ortopedi Konferansı dünyanın en büyük ortopedi fuarıdır. Dünyanın her tarafından 60.000 doktor katılır. Geçen yıl katıldığımda artık çocuk kırıklarında bile 'sistemin' aileleri hemen ameliyata yönlendirdiğini, renkli renkli çivi ve plakaların çocukların tercihine sunulduğunu ve durumun artık iyice raydan çıktığını gördüm. Niye hemen ameliyat? Çünkü normalde çocuk kırığını iki plakaya sıkıştır o yine kaynar...ama evde geçecek süre 3-6 hafta olacağı için ve anne veya babayı işinden edeceği için sistemin de iş saati kaybına tahammülü olmadığından zırtt ameliyat...ben kendi çocuğuma kesinlikle yapmayacağım şeyi nasıl yaparım yahu...ama ahlak mahlak kalmadı tabii...
- Bir yıl kadar önce 'değerli bir abimiz' bir çocuk kırığında plaka kullanmış...hiç gerek yokken..şimdi çocuk büyüdükçe plaka kırılıyor tabii ve düzeltmek için bugüne kadar 4. ameliyatına girdi...aile uğraşıyor çocukla düşünsene 4 ameliyat...Çocuk yahu çocuk...daha ötesi var mı?
- Boston'a iniyorsun, havaalanından çıkıyorsun herkes ellerde dambıl koşuyor...koşmayanı dövüyorlar Boston'da. Tabii öyle bir endüstri var ki giyimi, kuşamı stepmetresi, elektroniği...tıbben koşmaması gereken bir çok insan bile endorfin bağımlısı olmuş deli gibi koşuyor. Sonra cırt yırtık pırt kopuk...Aynı durum bisiklet için de geçerli. Yok böyle bir delilik...endüstri almış yürümüş millet deli gibi pedal basıyor. Kardeşim senin dizine bu çok sakat bir iş dur yapma diyorum, herif almış aliminyum kasa bisikleti, karşımda he-man gibi duruyor, ışığı, taytı, kaskı...ama diz? felaket..
- Abicim sen tempolu yürü ve yüz, koşma. Kilo ver abicim, antibiyotikten uzak dur, gereksiz ilaç kullanma, neşeli ol, hayatın keyfini çıkar, ilaç kullanma abim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder